Nottingham Brewery Robin Hood Bitter
Megsemmisítő vizuális csapást mér a Robin Hood Bitter sörcsap dekorációja a gyanútlan pub-látogatóra.
Az rendben van, hogy nem minden sör rendelkezik olyan szintű tipográfiával, mint mondjuk a London Pride, de ez a dekoráció olyan, mintha egy óvodás vízfestékezésére ráragasztották volna egy műkedvelő karikaturista rajzát. A betűtípuson sem gondolkodott sokat az Ismeretlen Alkotó, de az legalább nem súlyosbít az összhatáson. Robin Hood egy jelmezbálba tévedt, beszívott sógunra hasonlít leginkább.
A Nottingham Brewery az egyszerű de stílushelyes dekorációival egy határozott és vállalható tipográfiai vonulatot követett (és az állandó jelleggel kapható söreinél jelenleg is követ):
Az önjelölt grafikus kolléga a jelek szerint elsősorban gyártó idényjellegű specialitásaira szakosodott. Vegyük górcsó alá az eddigi pályafutása stációit.
Bemelegítésképp a Trafalgar Triumph esetében megelégedett azzal, hogy a szokásos alapcímkére ráhegesztett egy teljes mértékben stílusidegen színes festményt, amit olyannyira meghagyott a maga szögletes valójában, hogy holmi körbevágással sem bajlódott. A felső ívre hajlított név betűtorlódásán most lépjünk túl.
Vélhetően sikert aratott a címkehegesztés, időközben újabb sör specialitások kerültek a választékba, és akkor egyszercsak elszabadult a vizuális pokol.
Az Ismeretlen Alkotó szárnypróbálgató, naívrajzos korszakában készült a "Newcastle United mezben focizó szarka" című alkotás. Gondolom kirobbanó siker volt a helyi Forest ultrák körében, tehát a kis regionális sörfőzde marketingese jókora luftot rúgott, duplán.
Vagy tételezzük fel a legjobb esetet: ezzel a kedves karikatúrával akarták bevezetni a terméküket az iskolai álarcosbálokon résztvevő szülőknek.
Az érett korszakába lépett Alkotót megihlették korának technikai vívmányai, és a képszerkesztő programban sikeresen felfedezte az árnyékolás effektet.
Az olyan apróságokon most ne akadjunk fenn, hogy a trendi villamos vagy csuklósbusz némileg nehezen illeszthető a cég címkéinek eddigi sorozatába, sőt emeljük ki a dicsérendő pontot: a színek passzolnak. Tehát itt csak a kompozíció alapjai vetnek fel kínos kérdéseket.
És a Mestermű, a Big Wheel. Nagy névhez illő, grandiózus koncepciót valósított meg az Alkotó.
A letisztultság, az áttekinthetőség és olvashatóság nonplus ultrája, kép-a-képben funkció, meg amit akartok. Újszerű címke-megközelítés, hogy az írott információk szelektálását a fogyasztókra bízta: a gyártó, a márkanév, az alkoholtartalom és az alkalom egységes, a teret maximálisan kihasználó méretben került elhelyezésre. Adta neki az ívet a Művész Úr derekasan, duplán jár az óriáskerék!
És akkor ejtsünk pár szót a Bitterről is.
A Nottingham Brewery egyik szezonális söre, és ahogy a gyártótól megszoktuk, nagyon kellemes, enyhén gyümölcsös illatú, közepesen telt, kiegyensúlyozott, klasszikus ale-t kortyolhatunk, száraz, komlós utóízzel.
Klasszikus, de nem klasszis bitter.
A márkatárs Refectory-nál kevésbé karakteres, különlegességét a háromféle komló adja.
A mellbevágóan igénytelen sörcsap dekorációt pedig tekintsük afféle humoros szexepilnek.
Sörgerilla: 7
Spongyabob: 6,5
Smeagol: 5
Utolsó kommentek